Самостійна робота для учнів 8 класу. Тема "Односкладні речення"
1.Прочитайте речення. Розгляньте їхні граматичні основи. Вкажіть тип односкладних речень.
1. Шукайте цензора в собі. 2. Усміхається сонце очима легенд 3. Криваві жоржини ростуть над шляхом у вічність. 4. Затінок. 5. Сутінь (З те. Л. Костенко).
2. Випишіть граматичні основи поданих односкладних речень. У дужках вкажіть тип кожного речення, скориставшись позначеннями: 1 — означено-особове; 2 — неозначено-особове; 3 — узагальнено-особове.
1. Бреду серед розлогих, низькорослих кущів 2.За грамотних не розписуються 3. У двері стукають 4.Весною в селі встають рано. 5.Прокидаюсь у незрозумілій тривозі. 6. Правди не сховати.
3. Розгляньте подані пари речень. З'ясуйте, яке з них двоскладне, а яке- односкладне безособове. Випишіть спочатку граматичну основу двоскладного речення, а потім — односкладного.
1. А щось таке з батьком сталося, недурно он він такий ходить замислений (В. Самійленко). 2. Хіба не так сталося з життям моєї дитинні (М. Коцюбинський).
4.Випишіть головні члени поданих безособових речень. У дужках вкажіть спосіб їхнього вираження, скориставшись позначеннями: 1 — безособове дієслово; 2 — дієслівна форма на -но, -то; 3 — неозначена формі дієслова; 4— неозначена форма дієслова в поєднанні з присудковий словом; 5 — прислівник; 6 — слово нема (не було, не буде).
1. Світало по-березневому рано (3.Тулуб). 2. Вже кинуто сон темної синім промінням — добрим людям на здоров'я (М. Стельмах). 3.1 знову тихо в хаті (М. Коцюбинський). 4. Не можна забувати про те, ті було 5.Журитись тепер йому(М.Коцюбинський). 6.Не було ні зустрічі, ні туги (Л. Костенко). .
5. Замініть перше двоскладне речення означено-особовим, а друге — неозначено-особовим. Виділіть граматичні основи.
1. Я вірю в правду свого ідеалу. 2. Учні зібралися біля школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар